Bezesporu každý z nás již někdy navštívil lékárnu. Obvykle si tam chodíme pro přípravky, které nám mají pomoci zlepšit náš zdravotní stav. Ty mohou být předepsané lékařem, avšak malou část z nich si můžeme koupit i sami.
To vše považujeme v podstatě za samozřejmost. Málokdo však přemýšlí nad tím, jak celý proces funguje, aby veškeré tyto produkty byly neustále k dispozici. Celý proces totiž není ani zdaleka tak jednoduchý, jak by se mohlo na první pohled zdát.
V první řadě zde máme problémy, se kterými se potýká prakticky každý obchod: mít dostatek zboží, především toho žádaného. Ovšem u zásobování lékáren je vše ztíženo faktem, že mnohé přípravky musí být skladovány ve speciálních podmínkách – některé nemohou přijít na světlo, jiné potřebují určitou teplotu, aby neztratily svou účinnost. A tyto musí být dodrženy celým článkem řetězce, od výrobce přes dopravce a velkosklad až po konečného odběratele.
Je tedy jasné, že je nutné speciální vybavení, které není zrovna levné. To samozřejmě také zvedá celkovou cenu jednotlivých léků. Tu u nás spotřebitel naštěstí příliš nepociťuje, neboť většina těchto preparátů je hrazena zdravotní pojišťovnou. Avšak měli bychom si uvědomit, že i když za ně neplatíme my, neznamená to, že jsou zadarmo.
Peníze jsou tedy nezbytné k tomu, aby celý řetězec mohl fungovat. A věřte, že by rozhodně nebylo dobré, kdyby se rozbil. Zatímco například potraviny si totiž můžeme alespoň v nějaké míře pěstovat sami, u léků takovou možnost nemáme.
I proto bychom se měli snažit o to, aby tento řetěz zůstal zachován. Avšak jak tomu může běžný člověk pomoci? Moc možností není, avšak co můžeme udělat je, že budeme podporovat ty lékárny, které vždy mají naskladněný daný přípravek tím, že budeme nakupovat výhradně u nich. Tím jim ukážeme, čeho si jako zákazníci ceníme. A věřte, že ony, stejně jako každý jiný obchod, tyto informace rozhodně využijí.