Proč jsou pro mnohé lidi křižovatky problémem


Dopravní nehody se stávají dnes a denně. Je však jasné, že zdaleka ne všechny úseky mají stejnou pravděpodobnost, že se na nich dopravní nehoda stane. Ovšem zdaleka nejvíce se jich děje na křižovatkách, a to jak na těch klasických, tak i na kruhových objezdech. Je tedy jasné, že právě tyto dělají řidičům největší potíže. Proč ale, když by právě ony měly být jedním ze základů toho, co se naučíme v autoškole?

 

V první řadě je to fakt, že se jim při výuce nevěnuje ani zdaleka tolik pozornosti, kolik by mělo. Dokonce i testy jsou koncipovány tak, že i když uděláte jednu chybu n otázky na křižovatku, stejně zkoušku složíte. A to rozhodně není ideální, vzhledem k tomu, o jak důležitou věc se jedná.

 

auto po dopravní nehodě

 

Dále ani při praktickém výcviku je většina instruktorů opomíjí. Většinou jezdí se studenty spíše po klidnějších rovných silnicích, což sice může být pro úplného začátečníka ideální, avšak postupně by se měl dostat i do městského provozu. Přeci jen, právě po městě bude nejčastěji jezdit většina z nás.

 

Důsledkem je, že řidič občas špatně odhadne situaci. Na některých méně přehledných úsecích se může splést v tom, kdo má vlastně přednost, případně si myslet, že onu křižovatku projede dřív, než se k ní to další auto dostane. Asi není třeba říkat, že se mnohdy spletou.

 

dopravní nehoda na křižovatce

 

Ovšem ani starší řidiči nejsou v tomto ohledu zcela bez viny. Mnozí z nich jsou totiž až příliš sebejistí, přesvědčení, že jim se nic stát nemůže. V mnoha případech jsou však ze svého přesvědčení vyléčeni, často za obrovskou cenu.

 

Co bychom tedy měli dělat, aby se situace zlepšila? V první řadě by bylo vhodné, kdyby řidiči křižovatky více respektovali. Špatná by nebyla v tomto ohledu ani osvětová kampaň v televizi. To se však s největší pravděpodobností nestane, neboť tato je drahá a v rozpočtu na ni nejsou peníze. A to je škoda, neboť by se tím značně zvýšila bezpečnost na našich silnicích zvýšila.